لالایی

لا لا لا لا یی

لالایی

لا لا لا لا یی

ارتباط با بچه ها

  

ارتباط بــــــــــا بچه هــــــا



واقعیت این است که کودک از زهدان مادر با ریتم و موسیقی مونس می شود و شادی های مادر را درک می کند ؛ به ویژه می توان اذعان کرد که با شنیدن ریتم دلنشین ضربان قلبِ مادر ، موسیقی را قبل از تولد می آموزد. این است که مادران در همه دنیا برای بچه های خود از همان بدو تولد لالایی می خوانند و بعضاً ترانه ملی و محلی سرزمین خود را زیر لب زمزمه می کنند ؛ با وجود این که بچه ها از معانی این لالایی ها سر در نمی آورند ولی از موسیقی و شکل شاعرانه آن لذت می برند.

ادامه مطلب ...

لالایی میخوانم آرام بخواب

 

بی شک همه ما وقتی بچه بودیم مادرهایمان برایما لالایی خواندد..لالایی هایی که هنوز هم به یاد داریم و همیشه با به یاد آوردنش نوعی خوشحالی ذات نصیب ما می شود..

مادران ما ناخودآگاه برای ما لالایی می خواندد،بدون اینکه از وزن و قافیه چیزی بدانند اما همان اندازه که نوعی آهنگ درونی هدایتشان می کرد کافی بود..

در واقع لالایی ها آغاز گر ادبیات زنانه بوده اند که در پای گاهواره بچه هایشان شروع کرده اند و این زبان نسل به نسل انتقال یافته و همه ما بدون شک در مورد آن چیز هایی می دانیم..مادران ما با خواندن لالایی گاهی برای ما سربلندی آرزو می کردند و گاهی سلامتی و بعضی اوقات هم همراه لالایی ها خودشان را فدای ما می کردند!!


ادامه مطلب ...

زمستان

برف زیبایی می بارد دلم برای دیدن همچنین برفی تنگ شده بود ، دوست دارم صبح که از خواب بیدار می شوم همه جا نیم متر برف نشسته باشد . زمستان و برف را خیلی دوست دارم و تماشای این جور طبیعتی خیلی ارامم می کند حالا دیگر یک لحظه آرامش خیلی به نظرم شیرین می آید . برف این قدرت را دارد که دل خیلی ها را بدست بیاورد ولی من این طور نیستم برف از همه جا تصویری صاف و ساده می سازد ولی من تصاویری نا همگون دارم . برف برای من اتمام است گویا وقتی برف می بارد بازی تمام شده است و همه چیز ناگهان آرام می گیرد . وقتی برف می بارد من فکر می کنم همه در لاک خودشان فرو می روند گویا لالایی برف همه را به نشستن و در خود فرو رفتن و شاید یک نوع خواب زمستانی فرا می خواند من این موضوع را در سال شصت و شش آنزمان که در جبهه بودم احساس کردم وقتی که ما در پانصد متری دشمن بودیم ولی برف سنگینی باریده بود ما در خط مقدم جبهه و در پانصد متری دشمن بخاطر وجود برف احساس بسیار راحتی داشتیم فکر می کردیم فعلا به احترام وجود برف باید در سنگر بمانیم و خودمان را گرم کنیم یقین داشتم اگر برف نمی بود ما نیمی از انها را کشته بودیم و انها هم حتما نیمی از ما را

شاید برف به من می گوید کمی هم باید نشست کمی هم باید سنگین بود زندگی همش جهیدن و تلاش کردن نیست ، درس خواندن و شاگرد اول شدن و باز درس خواندن و کنکور دادن و باز درس خواندن و ... پول در آوردن و باز پولدار تر شدن و باز ...

وقتی برف می بارد و شاخه های درختان پوشیده از برف می شود و من به انها نگاه می کنم با خودم می گویم : حیف این دنیای قشنگ حیف این همه زیبایی برای ما آدمهای بی عقل و کسالت آور

من در دو جا در زندگی از ته دل حسرت می خورم اول وقتی زنی زیبا را می بینم که از روی فقر و بدبختی اسیر یک شوهر زشت و بی ذوق شده که نمی تواند دلی از عزا در آورد و دوم وقتی برف را می بینم که این همه مستی خلق می کند و ما فضایی برای مستکانی باقی نگذاشته ایم

و برف مستی می طلبد

برف که می بارد همه چیز را آرم میکند مانند لالایی که برای زمین می خوانند و زمین میخوابد

دانلود گنجیشک لالا سنجاب لالا (لالایی شب بخیر کوچولو)

گنجیشک لالا...سنجاب لالا..

امد دوباره مهتاب لالا..

لالا لالایی لالا لالایی

لالا لالایی لالا لالایی

لالا لالایی لالا لالایی

لالا لالایی لالا لالایی

گل زود خوابید مثل همیشه..

قورباغه ساکت خوابیده بیشه..

لالا لالایی لالا لالایی

لالا لالایی لالا لالایی

لالا لالایی لالا لالایی

لالا لالایی لالا لالایی

جنگل لالا لالا.. برکه لالا لالا...

شب بر همه خوش تا صبح فردا...

شب بر همه خوش تا صبح فردا...

لالا لالایی لالا لالایی

لالا لالایی لالا لالایی

لالا لالایی لالا لالایی

لالا لالایی لالا لالایی

 

دیشب وقتی لالایی که بچه بودم از رادیو  بعد از یه قصه ی شیرین

میشنیدم و به خواب میرفتم و دوباره گوش دادم و قرین ۱۸ بار شنیدمش

و ارام ارام  به یاد ایام بچگی اشک ریختم تا اینکه به خواب رفتم...

خیلی وقت بود دنبالش بودم..   

 

  

 

و حالا شما میتونید اونا دانلود کنید و بشنوید و به یک خواب شیرین برید 

لالا لالایی  

راستی نظر یادتون دلمون فقط به همین نظرات شما گرمه


laalaai 1.mp3  دانلود کنید

دانلود لالایی عاشورا با صدای بیژن بیژنی

همانطور که به شما قول داده بودم تمام سعی خود را به کار بردم تا این لالایی زیبا و کمیاب را برای شما آماده کنم  امیدوارم از شنیدم این لالایی لذت ببرید


نظرات شما موجب دلگرمی ما خواهد شد پس با نظرات خود مارا دلگرم کنید


این لالایی با فرمت mp3  می باشد و انشاالله نماهنگ آن را نیز برای شما تهیه خواهم کرد


lalaei.mp3  دانلودکنید